03 Ocak 2009

PROF. SÖYLET'İ KUTLUYORUM... BU VESİLE İLE REKTÖR VE ÜST KURULLARIN GÖREV ENVANTERLERİNİ DİKKATLERE SUNUYORUM:

1933, 1946 ve 1981'de Rektör ve Kurulların Görevleri

Rektör

1933 Reformu (2/136Kararname)
Üniversiteyi temsil etmek, üniversiteyi yönetmek ve denetlemek, üniversitenin bütün makam ve kurumlarla olan iletişimini sağlamak, mali konularda ita amiri olmak.

1946 Reformu (4936, 1973’den sonra 1750)
Üniversite kurullarının kararlarını uygulamak, fakülteler arasında düzenli çalışmayı sağlamak.

1981 Darbesi (2547)
Üniversite kurullarına başkanlık etmek, yükseköğretim üst kuruluşlarının kararlarını uygulamak, üniversite kurullarının önerilerini inceleyerek karara bağlamak ve üniversiteye bağlı kuruluşlar arasında düzenli çalışmayı sağlamak.

Senato

1933 Reformu (2/136Kararname)
Milli Eğitim Bakanı tarafından istenen üniversiteye, milli eğitime ve ülkeye ait bilimsel sorunları incelemek ve görüş bildirmek.

1946 Reformu (4936, 1973’den sonra 1750)
-Kanun, tüzük tasarılarını ve yönetmelikleri hazırlamak. -Üniversite işleri hakkında kararlar vermek. -Profesör kurullarının, bütçe, seçim, kürsü ve enstitü kurulması, kaldırılması veya birleştirilmesi hakkındaki karar ve tekliflerini inceleyip işleme koymak.

1981 Darbesi (2547)
-Kanun ve yönetmelik taslaklarını hazırlamak veya görüş bildirmek. -Eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve yayın faaliyetleri hakkında kararlar almak. -Üniversitenin yıllık eğitim-öğretim programını ve takvimini karara bağlamak.-Fakülte, yüksekokul ve enstitü kurullarına yapılan itirazları karara bağlamak.

Üniversite Yönetim Kurulu

1933 Reformu (2/136Kararname)
-Fakültelerin eğitim-öğretim ve yönetimine ait teklifleri incelemek ve bilimsel etkinlikleri düzenlemek,yönetmek, -Akademik ve yönetim kadrolarında bulunan kişiler hakkında disiplin kararları almak, -Öğrencilere yönetmeliğe göre disiplin Cezaları vermek, -Üniversite bütçesini hazırlamak, -Üniversite ve bağlı kurumların gelişme ve ilerlemeleriyle ilgili araştırmalar yapmak ve ilgililere teklifte bulunmak.

1946 Reformu (4936, 1973’den sonra 1750)
-Kanun, tüzük hükümlerinin ve senato kararlarının uygulanmasını sağlayacak karar ve tedbirleri almak, -Rektörün gerekli göreceği bütün işlerde kendisine yardım etmek.

1981 Darbesi (2547)
-Faaliyet plan ve programlarının uygulanmasını sağlamak, -Üniversiteye bağlı birimlerin önerileri dikkate alarak yatırım programını, bütçe tasarısı taslağını incelemek ve rektörlüğe sunmak, -Üniversite yönetimi ile ilgili rektörün getireceği konularda karar almak, -Fakülte, enstitü, ve yüksekokul yönetim kurullarının kararlarına yapılacak itirazları inceleyerek kesin karar bağlamak, -Yükseköğretim üst kuruluşları ile senato
kararlarının uygulanmasında rektöre yardım etmek.


Dekanların durumu ise içler acısı, yetkisiz-koordinatör, tebligat makamı, denetmen-gözetmen ve kurul kararlarının uygulayacısı; onlara daha sonra geleceğiz...