02 Ekim 2008

İ.Ü. ARTIK REKTÖR'E DEĞİL, YASAYA UYACAK: 2547’ye AYKIRI VAATLER

Prof. Dr. Veysel Batmaz, Prof. Dr. Kenan Ulualp, Prof. Dr. Faruk Erzengin ve Prof. Dr. Yunus Söylet dışında, aşağıda vaat alıntılarına yer verilen Rektör Adayları “ekip ruhu ile üniversiteyi yönetmekten” söz ediyorlar. Ekip kurmak, ekip ruhu ile yönetmek, dördüncü rektör yardımcısı, kurullarda teşekkül kuralları dışında kişilere yer vermek, kadrolaşmak ve yasayı uygulamamaktır ve suçtur. Seçim sizin, ÇareSİZSİNİZ...

“Üniversitemiz Rektörü ekip ruhu ile hareket edebilmelidir.” Prof. Dr. Mustafa Keçer-Tıp/Cerrah

“Yönetim kadrosu, hiçbir baskı altında kalmadan “sizlerin seçtiği öğretim üyelerinden” oluşacaktır. Birisi Avcılar Yerleşkesinde görevlendirilmek üzere rektör yardımcısı sayısı dörde çıkarılacaktır.” Prof. Dr. Seyfettin Uludağ-Tıp/Cerrah

“Hizmetlerin en etkin şekilde yürütülebilmesini sağlayacak yetki devirlerinin yapılması.
Senato, Yönetim Kurulu ve diğer yetkili kurulların daha etkin ve verimli çalışmalarının sağlanması. Senato, Yönetim Kurulu ve diğer yetkili kurullara Araştırma Görevlisi ve Öğrenci Temsilcilerinin katılımlarının sağlanması.” Prof. Dr. Melih Boydak/Orman

“Sizlerden alacağım destek ile bu görevi bir ekip ruhu ve ekip çalışmasıyla gerçekleştirebileceğimize inanıyorum.” Prof. Dr. Emin Darendeliler-Tıp/Onkoloji

Rektörün esas görevi, bilim insanları için üretken ve huzurlu olabilecekleri bir akademik çalışma ortamı ve psikolojisi yaratmaktır. Yönetici parçası olduğu akademik topluluğa karşı sorumludur. Görev bitiminde emekli olmayacaksa arasına döneceği akademik toplulukta bu sorumluluğun neticelerini daha da yakından hissedecektir. Yönetim eleştirileri ve farklı görüşleri hoşgörüyle karşılamalı, bunlardan yararlanmaya çalışmalıdır. Seçime dayalı süreçlere kesinlikle müdahale edilmemelidir. Rektör, kendisini seçen akademisyenlerin dekan, bölüm ve anabilim dalı başkanlarını da seçebileceği inancında olmalıdır.” Prof. Dr. Kenan Ulualp-Tıp/Cerrah

Etkili bir yönetim; adalete, katılımcılığa, bilim ahlakına ve hukukun üstünlüğüne dayanmalıdır. Öncelikle, rektör ulaşılabilir olacak. Sorunlar yerinde çözülecek. Görevler tek elde toplanmayacak. Yönetici görevlendirmelerinde birimlerin talep ve eğilimleri öncelikle dikkate alınacak.Kadro dağılımı adil ölçülerle, şeffaf ve hızlı yapılacak. Birbirimizi basit, küçük, manasız şeylerle oyalamayacağız.” Prof. Dr. Yunus Söylet-Tıp/Cerrah

Üniversitemizdeki yönetim anlayışının her yönüyle köklü bir değişime ihtiyacı olduğu açıktır. Bu değişimi gerçekleştirme yolunda, günün her saati, büyük bir şevkle çalışarak hizmetinizde bulunmak, ulaşılabilir olmak benim için en büyük görev olacaktır. Bu ideali gerçekleştirmek için sadece benim değil, hepimizin birlikte çok önemli hizmetler yapabileceğimize yürekten inanmanızı istiyorum. Öncelikli hedeflerimden biri de; Üniversitemizin siz değerli Öğretim Üyelerimize ve tüm mensuplarımıza en kısa zamanda, en üst düzeyde sunacağı çağdaş hizmetler ve imkânlar sağlamaktır.” Prof. Dr. Faruk Erzengin-Tıp/Kardiolog

“2009’dan sonra İstanbul Üniversitesi’ni Bölüm ve Anabilim Dalı Başkanları yönetecek.” Prof. Dr. Veysel Batmaz-İletişim


Yukarıda rektör adaylarının yönetim ile ilgili görüşlerini okudunuz... “Ekip kurmak”, “Dört rektör yardımcısı”, “Kurullara araştırma görevlisi ve öğrenci temsilcisi sokulması,” 2547 sayılı Yasaya aykırıdır. Seçim sizin, ÇareSİZSİNİZ...